Foodfuturist en -designer Chloé Rutzerveld te gast in Shoppen op Mars

11 september 2020 | Innovatie, Trends & Nieuws

Wat doet een fooddesigner? Hoe kijkt een foodfuturist naar het boodschappenmandje van 2050? Chloé Rutzerveld verenigt beide disciplines en vertelt er uitgebreid over in aflevering 4 van Shoppen op Mars. Interactie in retail ziet ze als een groot goed, maar ze stelt er wel hoge eisen aan. Net als aan innovatie. De kern van haar verhaal? Niet hersenloos eten. Je hoort er alles over in deze nieuwste episode van onze podcastserie over de retail van morgen. 

Vijf quotes om je alvast lekker te maken

Luister en je zal beloond worden. Om je een beetje lekker te maken, hier alvast vijf opvallende quotes uit deze podcast. Sommige kunnen zo op een tegeltje.

  1. “Voedsel is iets heel intiems.”
  2. “Waarom zouden we geen insecten eten?”
  3. “Kennis is belangrijk, het helpt klanten de betere keuzen te maken.”
  4. “Innovatie moet echt iets nieuws aan het licht brengen en ook echt iets voor de planeet doen.”
  5. “De toekomst van foodretail is interactiviteit, niet alleen geroutineerd je mandje vol gooien, maar nieuwsgierig maken, uitdagen iets nieuws te proberen.”

Luister nu de hele aflevering van Shoppen op Mars met Chloé Rutzerveld

Liever niet hier luisteren? Luister dan op je favoriete streamingplatform: Spotify, Apple Podcast, Google Podcast, TuneIn Radio.

Waar gaan we naartoe?

Shoppen op Mars is als een tijdmachine naar de retailwereld van de toekomst. Waar gaan we naartoe? Wat gaan we kopen? Van wie? Waarom dan? En hoe? In elke aflevering komt een andere verfrissende retaildenker/doener uitgebreid aan het woord. Over ontwikkelingen die nu al te voorspellen zijn. Over gebeurtenissen die hun schaduw ver vooruitwerpen. Over wat echt moet, maar nog niet kan. En over wat niet per se moet, maar wel heel gaaf zou zijn als het straks toch kan.

Wie zitten erachter?

Shoppen op Mars is een podcastserie van Retailspotter (het inspiratieplatform waar je ziet wat je nog niet eerder zag in retail) op initiatief van creative agency Han Snel i.s.m. retailwatcher Donovan van Heuven van The Leader of the Pack.

Deel deze post