Skypeshopping zet door

30 mei 2018 | E-commerce

Winkelen via Skype – en FaceTime voor de Appleliefhebbers – is de kinderschoenen ontgroeid. Steeds meer retailers bieden het aan. House of Einstein heeft er zelfs zijn formule op gebouwd. ”De perfecte combinatie van technologie en klantcontact”, noemt oprichter Mei Ling Tan het. Alles om ”de meest persoonlijke e-commerce partij” van Europa te worden. Retailspotter ging er met de camera op af.

Online personal shopping

House of Einstein presenteert zich als online personal shopping service voor mannen die goed voor de dag willen komen. Mei Ling Tan: ”Toen wij startten waren er wel heel veel e-commerceconcepten voor vrouwen, maar vrijwel niks voor mannen. Dat moest beter kunnen.”

Intake via videocalling

Hoe werkt het? ”De service start met een intake via Skype of FaceTime. Op basis van dit gesprek stellen we een box voor je samen met twee complete outfits. Die krijg je snel daarna thuisbezorgd. Wat je leuk vindt hou je, de rest stuur je terug. Je betaalt achteraf voor de kleding die je hebt gehouden.”

Meten is het geheim

Om de klant naar wens te kunnen bedienen, maakt House of Einstein – naast persoonlijke Skypecontact – ook zo veel mogelijk gebruik van zelf verzamelde data. ”Meten is het geheim. We hebben hiervoor onze eigen software ontwikkeld.”

De slimme formule

En tot slot, waarom die verwijzing naar Einstein, die toch niet enorm bekend stond om zijn gevoel voor mode? ”De naam House of Einstein slaat op het slimme van ons concept, de slimme kledingformule voor mannen. Daarbij is medeoprichter Jantien Herfst opgegroeid in het huis waar Albert Einstein verbleef als hij in Nederland was.”

Outfits in het kwadraat

Relativiteitstheorie? E=MC2? Laat het gaan. E=Outfits in het kwadraat, da’s waar Einstein nu voor staat.

Deel deze post