Utrechters zijn de gelukkigste shoppers op aarde. Dat was in 1973 al zo, bij de opening van Hoog Catharijne als hét winkelhart van Nederland. Dat was even een paar decennia niet zo, toen er vooral gemopperd werd over “Europa’s grootste overdekte winkelcentrum”. Maar anno 2019 zijn “we” weer heel gelukkig met Hoog Catharijne. Een metamorfoseprestatie van formaat. Alleen, hóe dan!? Hoe is Hoog Catharijne weer zo’n shopper magnet geworden? Han Snel’s RetailReporter vroeg het Sarah Vehmeijer, center director van Hoog Catharijne The Mall.
Al rondlopend door het winkelcentrum wijst ze onder meer op de nieuwe architectuur die “de winkels in de spotlights” zet en de “bijzondere watereilanden” waardoorheen je straks naar de eronder stromende Catharijnesingel kan kijken. Ze staat ook stil bij “de toekomst van winkelen: een totaalervaring van food, Retail, events en services” en de ambitie van HC The Mall: “De nr 1 fashion en foodbestemming van Nederland worden.” Kijken dus! Of beter nog, dompel je zelf onder in het shoppinggeluk dat Hoog Catharijne heet.